Záchrana dat z pevného disku 3.5" (interní)
V MyBlueDay probíhá primárně záchrana dat z mechanicky nebo elektronicky poškozených harddisků, případně z disků, na kterých došlo ke ztrátě dat z logické, softwarové příčiny. Takový pevný disk může být použitý jako interní nosič v desktop PC / Mac, nebo jako vlastní datový nosič v tzv. "externím disku" o velikosti 3.5" (typicky např. Western Digital My Book). Máte poškozený 2.5" interni disk? Více informací naleznete v sekci poškozený disk v notebooku.
Námi podporovaní výrobci 3.5" pevných disků (HDD):
Apple (bundle), Apricorn, Areal, CDC, CMS, Compaq, Conner, Daeyoung, DEC, Dell, Digital, Fujitsu (Fujitsu specific issue), Fujitsu (veškeré modely), Hitachi, HP, IBM, Imprimis, IGO (Road warrior), Integral Peripherals, JTS Corporation, JVC, Kalok, Kingston, Maxtor, Micropolis, Microscience, Microsolutions, Miniscribe corporation, NEC, Plus, Priam, Quantum, Rodime, Samsung, Seagate, Simpletech, Smardisk, Sun, Teac, Toshiba, Universal Buslink, Western Digital, Xebec ... a další.
S jakými nosiči dat jsme schopni v MyBlueDay pracovat?
Nejběžnější symptomy a hlášení doprovázející ztrátu dat nebo nedostupnost harddisku a při kterých provádíme obnovu dat z disku
- Primary hard disk failure / Secondary hard disk failure (selhání disků)
- Inaccessible boot device (nepřístupné bootovací zařízení)
- Unable to access drive "X" (nepřístupná jednotka "X")
- Disk error, press any key (chyba disku)
- Device not ready, reading drive "X" (zařízení není připraveno)
- Jednotka není rozpoznávaná BIOSem, ani po restartu (taktéž setup BIOSu zařízení neregistruje)
- BIOS jednotku rozpoznává, ale s nesmyslnými parametry
- BIOS jednotku rozpoznává, ale data jsou nepřístupná
- Operating system not found / missing operating system (operační systém nenalezen)
- Mlátivé a klepavé zvuky signalizující těžší elektro-mechanickou poruchu
- NTLDR is missing, Press any key to restart (chybějící nebo poškozený NTLDR), případně jinak poškozený operační systém
- Replace disk and press any key to continue (nenalezeno korektní bootovací zařízení)
- Jednotka vykazuje vadné sektory nebo tracky (bad blocks/tracks) je spouštěn automatický CHKDSK nebo SCANDISK
- Poškozená data (data jsou pod systemém viditelná, ale při pokusu o přístup k nim dojde k chybě, případně k selhání systému
- Ztracená data (poškozený souborový systém, ztracený nebo nepřístupný diskový oddíl...)
- Zformátováno, aplikován FDisk, přeinstalace novým operačním systémem
- Trvale smazané soubory bez použití koše
-
a podobné problémy a hlášky BIOSu
Typy podporovaných disků a jejich rozhraní (podpora pevných disků)
- Harddisky (mechanické pevné disky, HDD) pro subnotebooky 1.8" miniSATA + SATA, ZIF rozhraní
- Harddisky (mechanické pevné disky, HDD) pro notebooky 2.5" miniATA + SATA rozhraní
- Harddisky (mechanické pevné disky, HDD) 3.5" standardní pevné disky s rozhraním PATA (ATA), SATA
- Serverové disky SCSI 1-4, Ultra2-Ultra320, SAS
- Kompletní disková pole RAID 0, 1, 0+1, 5, 10 a subverze
- Externí harddisky s použitým běžným interním 2.5" (bod b), nebo 3.5" pevným diskem (bod c). Specializací je záchrana dat na externím disku s nativním USB rozhraním (disk nedisponuje rozhraním SATA)
- Microdrive
- SSD (Solid State Disk) - "memory chip based" nosiče dat. Disky využívající pro uchování dat nemagnetického záznamu s rozhraním SATA, mSATA, SATA Express
Pro řešení akutních případů ztráty dat provozujeme NONSTOP24 linky (+420) 722 150 150 a (+420) 728 150 150, kde lze i mimo pracovní dobu konzultovat vzniklou situaci se specialistou na obnovu dat. Poškozené nosiče dat přijímáme ke vstupní diagnostice na našem pracovišti v Praze. Nosiče přijímáme také formou zásilek poštovní nebo kurýrní službou.